IKLAN

Cara Nak Buat Blouse Kembang

Kita tengok balik ukuran punggung. Nak Buat Tudung Labuh Ni Senang Jer Aku Percaya Semua Orang Pandai Buat Tapi Sajer Nak Tunjuk Gak Cara Buat Style Aku Tutorial Outdoor Blanket Cara.


Pin On Pola Blaus

Saya tunjuk cara paling MALASnak ambil kain dan menjahitnya saja.

. Cara-cara membuat kain duyung. Potong bagian bawah masing-masing kaos kira-kira 10-15 cm. Berbalik pada tajuk entry hari ni nak tunjuk DIY blouse yang saya buat kelmarin.

Blouse dan Kain kembang Payung. AB - Labuh kain. EL - turun 1 14.

DIY Simple Blouse. Senang tetamu nak makan nanti. Ukuran dada bahagi 4.

Jahit getah pada ke dua-dua hujung kain pada bahagian lengan tersebut. Di sini saya nak kongsi bersama kawan-kawan cara membuat pola kain duyung kembang Kain duyung. Ukuran leher yang dikehendaki.

Ini kain yang saya gunakan iaitu kain sifon kain ni baki buat baju raya bulan lalu. AD - Pinggang ke Lutut Buat garisan melintang lurus untuk semua titik tadi CE - Punggung bahagi 4 025. V-neck blouse dengan karet di bagian bawah juga bisa menampilkan kesan cantik pada rok panjangmu nanti.

Cara membuat pola blouse ala peplum. 4 Cara Mudah Menghasilkan Skirt Labuh Skirt labuh memang tengah in trend sekarang. Sebenarnya dh lama aku siapkan blouse niblouse ni ala2 matternity blouse sbb ada kedut di dadaaku suka kedut di dada sbb menampakkan aku sedikit gemuk.

Cara membuatnya pun sangat mudah hanya perlu mencari dua kaos bekas dengan warna yang sama namun dengan ukuran yang berbeda satu kaos harus dengan ukuran lebih besar dan lebar. Ukuran bahu bahagi 2. Moga panjang umur dapat lagi menyambutnya di tahun hadapaninsyaAllah.

Baru ada masa nak update blog line internet tak nak berapa ok. Klau nak buat skirt zip. Ukuran korang boleh buat brape sahaje yang korang nak kembang yang dikehendaki macam mane nak dapatkan lipatan tuokay contoh okay.

Ikuti aja beberapa cara membuat blouse atau atasan wanita di bawah ini tanpa harus keluar uang. Kepada anda nak ikut cara buat resepi minuman ni anda boleh tengok video masakan daripada khairulaming di bawah ni. Semua hanya rm100.

Maaf ye kalau lukisan aku ni x cantikaku main lakar je gune painthehe. Sebenarnya mudah saja untuk menjahit skirt labuh. Jenis kain ini terbuat dari sutra katun rayon atau bahkan serat sintetis yang memberikan kesan mewah ketika sedang dipakai.

PEMBELAJARAN POLA BLOUSE FISHTAIL Assalamualaikum PEMBELAJARAN KALI INI melukis pola bahagian BELAKANG BLOUSE FISHTAIL PANDUANNYA- Tanda tiga bulatan hit. Ini ukuran badan saya. Kalau nak kembang sikit 9 tambah 1 12 inci.

Letakkan getah pada permukaan kain sebelah dalam ye bukan sebelah luarcantik. Cara membuat pola baju kurung moden hadapan. See more ideas about sewing patterns sewing sewing tutorials.

Dec 14 2018 - Explore imazzs board pola blousekurungmodencardigan geng jahit followed by 605 people on Pinterest. Cara nak menyediakan sotong kembang bermula dengan membasuh dahulu sotong kering dengan air yang bersih yang terbaik di basuh 3 kali. Sebelum ni aku ada masukkan n3 mengenai koleksi ciput kain aku kat sini jadi slh satu kain dr koleksi tersebut telah aku selamat jalankan projek seperti yang dirancangkan.

Kali ini saya nak cerita strategi praktikal yang terus boleh buat dalam masa 24 jam. Tapi leceh sikit nak kena potong nanti. Contoh macam hujung lengan saya 65 jadi panjang getah saya potong 8 ukuran hujung lengan pada kain 14.

Kenali Jenis Kain Untuk Membuat Blouse yang Cantik Part 1 Post Date. Blouse dengan bahan chiffon dapat dikenakan di berbagai acara baik ke kantor ke pesta pernikahan maupun acara casual. Ukuran labuh baju yang dikehendaki.

Kemudian kita sediakan air untuk merendam sotong tersebut dengan nisbah 1 air abu dan 10 air bersih 110. Detail kerutan di bagian perut pada blus polos memang paling cocok saat kamu manggabungkannya dengan rok panjang. Garis putus2 tu contoh polanyeukuran korang boleh gune contoh 34 15 34.

Cara nak menyediakan sotong kembang bermula dengan membasuh dahulu sotong kering dengan air yang bersih yang terbaik di basuh 3 kali. Tutorial blouse fishtail by awie manik cara buat pola baju. Contoh yang izan bagi 9 tambah 12 kan.

Busana blouse dikenal sebagai jenis pakaian atas bermodel longgar yang biasa dikenakan oleh wanita. FIFIYANA Baju Duduk Rumah. Macam biasa mula2 ambil ukuran dan buat pola.

Tips Memilih Model Gamis Kombinasi Kembang. Kemudian kita sediakan air untuk merendam sotong tersebut dengan nisbah 1 air abu dan 10 air bersih 110. Umumnya orang mengenal blouse sebagai pakaian kerja atau pakaian khusus untuk acara formal saja.

Sebab tu ukuran bawah baju 9 tambah 1. Cara Buat Cornflakes Madu. Masih dengan mood rayanya saya sambung buat entri untuk menjahit baju kurung moden jenis peelum.

Pola baju peplum fishtail sumber gambar. Bahagi 2 untuk dapatkan tengah masukkan. Nggak perlu nambah ikat pinggang buat bikin efek langsing.

Sediakan getah mengikut keselesaan lengan masing-masing. Joseph January 24 2022. Tamat dah kelas dengan Atie2 minggu berturut-turut ke rumah atie dan inilah hasilnyaYang ni saya guna viscose sebab lembutkan so bila kain kembang cantiklahLaptop saya rosak 23 hari sudah sebab itu lambat masuk gamba niNasib baik ada komputer lamatapi boleh guna lagistill ok still laju cuma.

Baju Lengan Kembang - 43 Baju Raya Kembang Images Bajurayagallery - Beli atasan lengan kembang terbaru di shopee. UKURAN KAIN BIDANG 45. Sebenarnya saya tak tahu fesyen baju ni panggil blouse saja lah.

Jadik lebar bawah baju mesti besar sikit dari punggung biar nampak kemas dan takde lah susah nak berjalan bila pakai baju tu nanti. AC - Turun 8 9. Sebenar ada banyak cara dan teknik nak jahit blouse ni dan apa yang saya tunjukkan ni adalah cara saya tapi tutorial ni simple je harap dapat membantu ya.

Antara bahan bahan yang diperlukan pula. Boleh di matchy-matchy dengan blouse kebaya atau kurung juga. Kurung Riau Dititik2 Masukkan 1 2 Inci Pesak Bwh Kembang 10 12 Inci Sesuai Guna Kain Lembut Clothes Sewing Patterns Fashion Sewing Pattern Motif Songket Cara jahit baju kurung pahang Tuesday January 4 2022 Edit.

Dari kain ela yang buat baju. Palazzo 1 Pants Sewing Pattern Blouse Pattern Sewing Pallazo Pants Pattern. Air abu abu jang boleh didapati di kedai runcit 3.

Chiffon sendiri sebenarnya berasal dari kata Perancis yang artinya pakaian. Saya suka guna kain cotton yang jenis lembut bila buat pesant blouse ni so baru la cantik jatuhan kainnya dan kedutangathers di bahagian leher baju pun teratur kemas. Ukuran labuh pinggang dewasa biasanya 145 A-D.

Tinggal sesuaikan warnanya saja ya. Jika menggunakan abu jang sukatannya 1-2 ketul abu jang. Sesiapa saja boleh menghasilkan skirt idaman sendiri walaupun seumur hidup anda tak pernah pun pegang jarum menjahit.

Assalamualaikum di sini saya nak kongsi bersama kawan-kawan cara membuat pola kain duyung kembang Kain duyung AB - Labuh kain. Rencah Kehidupanku Jahit Skirt Kembang Cara Mudah Sewing Patterns Free Sewing Tutorials Pattern Drafting. Part 1dan 3 ni belah belakang tau zip jadi belah depan xde belahboleh imagine x.

Nak cari idea lagi.


Pin On Blaus


Tutorial Pola Blouse Kembang Beralun Youtube


Tutorial Jahit Very Simple Blouse Baju Opah Youtube


Sweet And Simple Cara Menjahit Blouse Lengan Kembang

Belum ada Komentar untuk "Cara Nak Buat Blouse Kembang"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel